Home
De verkiezing
Bekijk video
Doe mee!
Motiveer je klant
Leer van je klant
Als je wint
Nieuws
Contact
Planning
Blijf op de hoogte
Partners

De verkiezing

Wat heeft de ‘Beste Product van het Jaar’ verkiezing je te bieden?

  • Promotie en vergroting van naamsbekendheid van jouw product;
  • Inzicht in de waardering van jouw product;
  • Inzicht in de prestaties van concurrenten;
  • Als winnaar mag je je product één jaar lang Beste Product van het Jaar noemen wat meerwaarde geeft in het productschap.

1. Motiveer jouw klant om te stemmen!

Om de titel ‘Beste Product van het Jaar’ te mogen dragen, moet jouw product genomineerd zijn. Hiervoor heb je minimaal 380 beoordelingen nodig. Deze beoordelingen verkrijg je door jouw klanten zowel via online- als offlinemiddelen te motiveren je product te beoordelen. Hierbij helpen wij je graag! Bekijk hier de mogelijkheden om actief deel te nemen.

2. De consument beoordeelt haar favoriete product(en).

Wanneer consumenten een product willen beoordelen, selecteren ze eerst een productcategorie en vervolgens het te beoordelen product. Via een gepersonaliseerde stemlink beoordeelt de consument een product direct. Bij een beoordeling staan producteigenschappen en houding & gedrag ten aanzien van het gekozen product centraal. De producten worden op de volgende aspecten beoordeeld:

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Productpresentatie
  • Gebruikstevredenheid

Bepaling houding & gedrag via de volgende twee vragen:

  • Is er ten aanzien van dit product sprake van een herhalingsaankoop?
  • Zou je dit product aanbevelen bij een vriend of collega?
Verder zullen de persoonsgegevens van deelnemende consumenten (o.a. leeftijd, geslacht, postcode) worden gebruikt voor een gedetailleerde analyse.

3. Wij vergroten de betrouwbaarheid.

Wij hechten veel waarde aan de betrouwbaarheid en kwaliteit van onze uitkomsten. Om dit te garanderen, maken wij gebruik van:

Fraudecheck
De fraudecheck is bedoeld om de kwaliteit van de dataset te verhogen. Responsen worden onder meer beoordeeld op doorlooptijd en antwoordpatronen. Uiteraard maken wij ook gebruik van een uitgebreide analyse op IP-adressen.

Gemiddeld eindcijfer
Per categorie worden deelnemende producten op vijf aspecten beoordeeld: drie aspecten hebben hierbij betrekking op producteigenschappen en twee aspecten op houding & gedrag. Deze beoordelingen bepalen samen het gemiddelde eindcijfer van een product binnen een specifieke categorie.

Correctie gemiddeld eindcijfer
Bij de verkiezing hanteren wij als uitgangspunt dat per product minimaal 380 beoordelingen moeten worden behaald. Hierbij maken we gebruik van een correctiefactor: de behaalde, gemiddelde eindscores worden gecorrigeerd op basis van het bijbehorende aantal waarnemingen.

Kort gezegd, betekent dit dat bij meer waarnemingen de aftrek kleiner is, waardoor het voeren van campagne belangrijk wordt. Meer beoordelingen betekent namelijk dat de correctie lager uitvalt en het uiteindelijke gecorrigeerde cijfer hoger zal zijn.

4. Wij maken de genomineerden bekend!

Na de analyse van de resultaten worden er per productcategorie minimaal twee genomineerden bekendgemaakt.

5. Wie zijn de categoriewinnaars?

Alle genomineerden producenten worden uitgenodigd voor een feestelijke bijeenkomst, waar de categoriewinnaars bekend worden gemaakt. Deze categoriewinnaars mogen hun product één jaar lang Beste Product van het Jaar in hun categorie noemen.

6. Wie is de overallwinnaar?

Ook zal er een overallwinnaar worden gekozen. Dit is de categoriewinnaar met het hoogste eindcijfer, waardoor dit product één jaar lang de overall titel ‘Beste Product van België’ mag dragen.

Heb je nog vragen? Check FAQ of neem contact met ons op.